Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 12. juli 2010

Stjernekrig

Endelig! Jeg kan ta del i det pop-kulturelle fenomenet. Jeg forstår hva det er snakk om. Jeg har sett den gamle Star Wars-trilogien!

Som over gjennomsnittlig film-interessert, og som vaskeekte nerd, var det lenge et problem og en skam at jeg ikke hadde sett noen av Star Wars-filmene. Hvordan er det mulig, egentlig? Alle blir da vel utsatt for Star Wars på et eller annet vis? Vel, ikke jeg. Nå har jeg tatt saken i egne hender, og lånt og sett de tre eldste filmene, og jeg likte dem ordentlig godt.

Hva kan man mislike, egentlig? Her er alt tilrettelagt for et godt, gammeldags eventyr! La oss se hva vi har å more oss med: En dramatisk historie med utgangspunkt i de store mot de små og det gode mot det onde. En skummel skurk som har en samvittighet innerst inne. En usannsynlig kjærlighetshistorie. Et utall romvesener av ulike raser som har sine agendaer og særpreg. Lyssabler. Uforutsigbare avsløringer. Ukjente skuespillere (dengang) som ikke er for pene til at man kan identifisere seg med dem. Humor, spenning og høyt tempo. Majestetisk musikk.

For ikke å snakke om tidenes kanskje mest sjarmerende vesen. Yoda. Jeg vil haaaaa eeeeen.


Bildet er hentet fra starwars.com, den offisielle hjemmesiden.

Den nye trilogien går for å være ganske dårlig, sammenlignet med den gamle, men jeg skal gi den en ordentlig sjanse. Om ikke annet, så for å fylle igjen hullene i historien og for å nyte synet av Hayden Christensen. Blir nok bra.

Jeg har sett Star Wars! Endelig! Tror du ikke det store summernummeret av Nemi ser slik ut, til min ære:



May the Force be with you.

1 kommentar:

  1. Ja, det var vel på tide! ;-)
    Nå blir det opp til deg å kjøpe de 3 første/siste, slik at jeg kan låne dem av deg!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!