Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 9. februar 2011

Sett på runden: Former og farger

På lørdagens postrunde var det geometriske former og glade farger over alt. Det var ganske lite lørdagspost, så jeg var tidlig ferdig, men jeg så mye på de fire timene jeg ruslet rundt på isen.

På St. Hanshaugen står et studenthus med fargerike firkanter på...


...og litt lenger ned i veien troner et annet studenthus som har bare én farge, men som til gjengjeld har en ganske sær form:


I de byggene der det ikke bor studenter, men etablerte folk med bil, leverte jeg ganske mange brev om bilforsikring. Med sin knalloransje farge og trekantform skilte disse seg ut!


I Pilestredet Park finnes mange skulpturer og andre dekorative elementer (husker dere dragen?), blant annet disse tre firkantene:


I én oppgang er det runde vinduer...


...og i andre er det fin geometri på gulvet.


I Pilestredet ligger en butikk som heter Tulip & Tatamo, som designer søte kjoler, og som jeg går forbi hver lørdag. De har alltid hyggelige utstillingsvinduer, og denne uken var det sommerlige blomster og prikkete kofferter som holdt kjolene med selskap.


Det er til å bli glad av! Hvem bryr seg om at lørdagen er litt grå, når man får dele ut post og oppdage morsomme ting?

1 kommentar:

  1. Så morsomt, jeg liker når ting kan skille seg bittelitt ut fra en sånn kjedelig grå masse. Og du for noen kofferter, jeg ønsker meg en sånn!:D Og et sånt fint gulv,også.

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!