Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 26. oktober 2010

Disneydags

Jeg er så intenst glad i Disney. Jeg har vært det så lenge jeg kan huske. Den første Disneyfilmen vi fikk på VHS var Den lille havfruen, og den ble utslitt på alle måter, og jeg kan sannsynligvis gjengi hele greia den dag i dag. Taran og jeg har tilbragt utallige timer i sofaen hjemme med en eller annen Disneyfilm. Og ganske mange timer hos mormor og morfar i Våler, som fikk inn svenske TV-kanaler, som igjen sendte Disneydags (Disneytimen).

Ikke alle beholder den barnlige gleden over tegne- og animasjonsfilm som voksne, men jeg blir nesten bare mer og mer begeistret for alt Disney har å by på. Taran har på sin side jobbet ett år i Walt Disney World i Orlando, Florida (og vi har feiret jul og nyttår der borte med familien, og jeg tilbragte fem uker i Orlando våren 2009, og det er ikke noe sted jeg heller vil være enn i Disney World). I leiligheten vår finnes mange små tegn på vår felles forkjærlighet for Disney, som dere skal få se ved en annen anledning. Akkurat nå vil jeg nemlig vise dere hvordan fasaden til Christiania GlasMagasin ser ut for tiden:


Hoho! Disney-figurer! Parfymeriet på Christiania GlasMagasin har tatt inn en ny kolleksjon fra MAC / Disney. Den heter Venomous Villains og tar utgangspunkt i fire stilige skurker. Om du går inn, kan du ta en titt på produktene, som har mørke farger og lekker inpakning, og du kan plukke med deg noen slike:


Jeg blir så glad av sånt!

Glad ble jeg også da jeg for to uker siden - på direkten under radiosending med Sorgenfri - fikk en gave av Maren. (Hun er forresten blant de største Disney-tilhengerne jeg vet om, utenom meg selv, så ta en tur innom bloggen hennes for mange hyggelige innlegg og morsomme referanser.) Denne pennen har nå fått plass blant mine Disney-effekter:


Hei, Simba! Takk, Maren!

Som om ikke dette var nok, fikk jeg en annen Disney-relatert presang for bare noen dager siden (jeg er så heldig!). Mor og far har tilbragt en uke i Tyrkia, for det er litt mer behagelig å spille golf der enn her akkurat nå, og mor hadde kjøpt denne til meg:


Denne morsomme toppen har funnet seg godt til rette blant de andre Disney-plaggene mine, og passer perfekt til jentete dager.

Jeg tenkte jeg skulle dele noen linker med dere til slutt. Bloggen til Disney-parkene er å anbefale for alle som i likhet med meg helst vil være der hele tiden. DisneyChannels norske nettside er fin å ha for dem som, også i likhet med meg, liker å få med seg en Disneyfilm eller to i løpet av helga (de viser gjerne tre om dagen, og du kan velge om du vil se norsk eller original versjon ved å skifte språk med fjernkontrollen).

Helt til sist: Taran og jeg kan høre på Disney-musikk i timevis, og jeg har samlet noen klassikere i Spotify-spillelisten Disneydags.

Åh, Disney for alltid.

1 kommentar:

  1. Fine Synne, for et innlegg! Jeg kårer det herved til tidenes gladeste :)
    Det er så gøy å gi deg gaver for du setter sånn pris på det. Også er du jo snill og gir disneypuslespill tilbake, og det er en fin ting :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!