Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 12. april 2012

En rød bil og en hvit søndag

Tilbake til hverdagen! For en forvirrende uke - jeg glemmer hele tiden hvilken ukedag det er på grunn av den forsvunne mandagen, hoho. Jeg tillater meg å holde fast på feriefølelsen litt til, ved å se på bilder fra Stockholm, men også fra en liten utflukt for noen uker tilbake. Siste helg før påske var hele familien vår på helgetur til Gol. Taran og jeg hadde dessuten med oss hver vår kjæreste, så vi var en stor og glad gjeng som satte av tre dager sammen.

Vi kjørte bil til Gol, og det tar fire timer fra Oslo. Da trenger man proviant! Jeg kjøpte en boks bokstavkjeks som var helt perfekt til formålet, ettersom den så ut som en bil. Man kunne til og med brette ut hjulene og frontruten!


Været var kjempefint, og det hadde dukket opp massevis av hestehov langs veien.


Vel fremme kunne vi spise og drikke godt og nyte nostalgien på Pers hotell. Der tilbragte vi nemlig sju påskeferier på rad da vi barna var yngre! Nå hadde vi ikke vært der på ti år, men alt så ut akkurat som jeg husket det. Det er nok vi og vår adferd som er annerledes! Før pleide vi nærmest å bo i hotellets badeland (de har bølgebasseng, store sklier og tropisk tema; en drøm for vannglade barn!), men nå foregikk det meste av aktiviteten inni hodene våre. Quiz hører med på en slik tur! Vi gikk hardt ut med femti spørsmål om alt mellom himmel og jord, og belønnet oss selv med vin og marsipan. Til slutt sto slaget mellom storebror Gaute og meg, og jeg gikk av med seieren takket være min kjennskap til Peter Pan. De som tror at barnlig begeistring for animasjonsfilmer ikke er godt for noe, må tro om igjen!

På søndagen var det tid for å bevege seg litt, så vi dro vi opp i fjellet og sto på ski. Jeg ELSKER alpint! Mesteparten av snøen hadde smeltet i området rundt oss, men skibakken var fortsatt åpen. Det var rart å skue utover et snøfritt landskap, men desto morsommere å rase nedover på hvitt underlag i strålende sol. Ahhhhh.


Fire små bilder fra en fin helg, bare!

Jeg ønsker alle en fortsatt god, litt kort uke!

11 kommentarer:

  1. Lillesøstra til Jonas12. april 2012 kl. 18:07

    Synne! Du må huske på hjelm neste gang. Hodet ditt inneholder mye fint, så pass godt på det! Sist jeg satte utafor en nedoverbakke på snøbrett ble det hjernerystelse på meg.

    SvarSlett
  2. Enig med lillesøstra til Jonas, altså. Hjelm er viktig når man raser nedover på hvitt underlag. Når det er sagt så dette veldig hyggelig ut!

    SvarSlett
  3. Du, jeg må bare si at det er så stilig at du er så utrolig mangesidig. Jeg vet ikke om noen annen som blogger like lett om kjoler, metall, golf og alpint og alt det andre fine du er og gjør. På en måte burde det jo være en selvfølge, men det føles allikevel som om du er med på å si at alt er lov, og å minne meg på at man selvfølgelig ikke trenger å høre hjemme i en bås. :)

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fin helg! Jeg klikket meg inn på blogget til broren din, og jeg fikk meg en god latter. Han er morsom! :)

    SvarSlett
  5. For en fin familieutflukt! Og ekstra gøy å reise tilbake til slike steder med mange minner sammen.

    SvarSlett
  6. Jeg liker'e!! Så nydelig vær - også så lettkledd man kan være! Ps. namkjeks!

    SvarSlett
  7. så utrolig koselig dah! :D flotte bilder også! :D (ThanxForUrComnt!) Ha en fin helg da! :D

    SvarSlett
  8. Så sinnsykt digg å stå de siste dagene i sesongen, når man omtrent kan stå i t-skjorta. Ikke minst fordi jeg synes slush er enda diggere enn pudder:)

    SvarSlett
  9. Så kjekt! :D Fine bilder! :D

    SvarSlett
  10. det er bra at dette skiferie, har du gitt velvaere. denne typen varsno, jeg sier det er som ( suppe); men ski teeshirt er fortsatt en god follelse. hyggelig besok til din hytte barndomsminne, som jeg tror er alltid unik!.dine fjellene er lik dem ser man i dallen av ("tarn")i Franrike. bilen , jeg vet! men det er pa : ingen her, har "Peter- pan" syndrome!! oi, jeg gar ut i kveld i atte dager med " pessah", som var harde og oppdrar , men jeg har alltid si sa mange dumme ting! (la seule à avoir ete sensée , c'est la petite soeur de "Jonas"! bravo! !,elle meriterai un poeme de "Pouchkine"!) bruno

    SvarSlett
  11. Takk, dere! Slike små turer er alltid en bonus!

    Koffeine og Lillesøstra til Jonas: Dere har helt rett! Jeg leide utstyr, og hjelm fulgte ikke med i pakken, men jeg burde ha skaffet til veie en likevel. Sikkerhet er viktig!

    Ane: For en kjempekoselig kommentar, takk skal du ha!

    Josefine: Ja, jeg ler alltid selv når jeg er innom der!

    Sister Golden Air: Ja, det er luksus når man slipper å pakke seg inn så voldsomt!

    Bruno: Ja, morsomt å være tilbake der vi var som barn! Utsikt er alltid fint. Håper du kan kose deg litt ekstra nå, etter Pessah!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!