Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

fredag 15. juni 2012

Fargefunn: Blå

I ettermiddag og i kveld har jeg veldig lyst på blå himmel i stedet for grå himmel, ettersom radioen arrangerer utendørs sommerfest, så denne gangen vil jeg vise frem noen blå fargefunn. Blå er uansett en flott farge!

Om du er usikker på hvordan Fargefunn foregår, så ta en titt her!

Blått kan symbolisere så mangt, fra ro og frihet til melankoli og kongelige aner. Blått brukes i mange flagg og logoer, fordi det gjerne oppfattes som en sannferdig og stabil farge. Blå er en primærfarge, og kan dermed blandes med andre for å skape nye farger; den er full av muligheter! Den finnes i mange forskjellige nyanser, fra den mørkeste marineblå til den lyseste, mest håpefulle himmelblå. Blått er flott, for å si det enkelt og tabloid.

Jeg fikk 1,805,650 treff etter mitt søk på "blue" blant CC-lisensierte bilder hos Flickr. Her er mine fem første favoritter.

Alle bilder er lånt og linket, så klart.

Åh, jeg får lyst til å spise kunsterisk utført marsipankake inne på et mørkt og mystisk slott som overvåkes av en blå måne. Jeg elsker hvordan partikler i atmosfæren kan få månen til å se blå ut! Utenfor slottet, under spir og trekroner, kan det ligge en velholdt hage hvor en katt holder orden med blått blikk. Om det skyer over, vet man at "bak skyene er himmelen alltid blå", så til de grader, og himmelen er aldri mer enn en flytur unna. Overskyet vær gjør det dessuten lettere å ta gode bilder, om man vil snike seg rundt i hagen og fotografere sommerfuglene, som leker i finstasen sin.

Sist, men ikke minst: Jeg vil ha en blå ballong, hihi.

God fredag!

9 kommentarer:

  1. Så flott og blått! Og jeg er så veldig lei meg for at jeg ikke får vært med i kveld. Kos deg for meg også, fineste Synne. <3

    SvarSlett
  2. Blå er en veldig fin farge i så utrolig mange pene nyanser :-) Jeg liker den du har som bakgrunn her på bloggen.
    Pen møll/sommerfugl!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg liker også både flaksefyren og bakgrunnen godt - det er noe beroligende ved blått! (Oi, det rimet var ikke tilsiktet, men sånt skjer!)

      Slett
  3. Så mange fine bilder. Vi ses i morgen. Klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk fint innlegg! Ha en god helg :)

    SvarSlett
  5. det asur bla himmel bla, Siameser flotte, sommerfug bla seil, og bla ballonger som er lettere enn mye myk luft i myk : - ansikt til ansikt selv kunnskap som ikke er tapt gjennom ord... eller vi finner et landskap i verden...en transcendens av den indre skjonnhet..din glede er sa kjempegodt! Takk rosa blomster picker! bruno

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ligger mye glede i fine farger!

      Slett

Alltid koselig med kommentarer!