Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

lørdag 11. desember 2010

Lørdagsfri, kos og kake

Det er lørdag, og jeg har fri fra jobben, og det er lyst og mildt ute, og alt er som det skal. Jeg har hatt noen fine dager, og jeg har en enda finere helg foran meg! Taran sitter bøyd over bedriftsøkonomien, og vi hører på min julespilleliste, som jeg gledet meg helt siden forrige jul til å finne frem igjen så fort det ble desember. (Den er full av søte og sære sanger, alt fra gamle klassikere til fjas fra filmer og serier, samt én og annen ihjelpspilt, obligatorisk dustelåt; trykk her om du vil ta en titt.)

På torsdag møtte vi Mor og drakk varm sjokolade i biliotekbaren på Bristol. Den var like god som jeg hadde håpet!

I går hadde jeg mappeinnlevering og skoleeksamen, og det var veldig intenst, men gikk ganske så greit. Nå har jeg bare muntlig eksamen igjen, og på mandag får jeg vite når jeg kommer opp. Onsdag, torsdag eller fredag blir ferien et faktum!

Etter gårsdagens eksamen satte jeg meg forresten på en kafé med tekopp, sjokoladekjeks og en god bok (Moby Dick er så velskrevet!), og satt lenge og bare leste og smilte i mitt eget selskap. Sånne småting har man stort sett ikke tid til i eksamensinnspurten, men innimellom skal man ta seg tid!

I kveld skal jeg på julebord med Radio Nova. Det er vinterhalvårets største interne radiobegivenhet, med show og prisutdelinger og taler og tårer og middag og mingling og dans og nattsending og jeg vet ikke hva. I år har vi satt påmeldingsrekord - 105 stykker gleder seg i dette øyeblikk. Kjæresten og kjolen er klare for fest, de også. Blir bra!

Nå svinser jeg rundt med forkle på. Jeg baker banankake med rømme og sjokoladebiter i, det blir spennende å se hvordan den smaker! Planen er å ta den med på julebordet i kveld, men man må jo kvalitetssjekke før man serverer kake, særlig når man ikke har prøvd oppskriften før. Nå har bakelukten blandet seg med kongerøkelsen, og englespillet snurrer lystig rundt, og leiligheten er full av lykke. Taran fant nettopp riktig svar, og hilser så mye.

Fortsatt god helg, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!