Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 13. desember 2010

Kort, kamera og overraskende kveldsplaner

I dag, en eller annen gang i løpet av dagen, får jeg vite når jeg skal opp til muntlig eksamen. I mellomtiden skriver jeg julekort.


Årets julefrimerker er kjempefine, synes jeg! Broderier!


Disse bildene er tatt med Tarans kamera, som jeg har fått låne. Nå har nemlig mitt lille kompatktkamera kastet inn håndkleet. Det er litt vemodig, ettersom jeg fikk det tilsendt i påsken i 2005, da jeg bodde i Irland. Det har vært med meg i vesken min hver dag siden da, og dokumentert små og store begivenheter. Jeg får fikse meg et nytt så fort som mulig, men inntil videre har jeg altså Tarans lille venn å støtte meg til.

I kveld kommer jeg nok til å ta en del bilder, for i kveld skal jeg på innspilling av Radioresepsjonen på TV. Jeg hadde egentlig slått det fra meg, for billettene ble utsolgt på et blunk, både til denne sesongen og den neste. Tidligere i dag ringte imidlertid herlige Maren og fortalte at hun hadde en overraskelse til meg, en julegave, og den besto i billett til kveldens innspilling. Den skulle egentlig brukes av en annen, så jeg sender en tanke hun som ble syk... Jeg skal gå med Marens venninne Ingrid, som jeg aldri har møtt, så dette blir spennende på mer enn én måte! (Det blir nok kjempebra: Jeg vet at Ingrid er omtrent like glad i Disney som meg, så om ikke annet, kan vi leke oss med sitater hele kvelden.) Jeg er latterlig stor tilhenger av Radioresepsjonen, og har vært det lenge, og jeg gleder meg voldsomt til å se disse flotte fyrene igjen.


Tilbake til arbeidet! Disse kortene flyr ikke avgårde av seg selv! I år sender jeg 46 kort, så det krever litt tid og noen kroner. Damen på postkontoret måtte spørre opp igjen for å være sikker da jeg forleden ba om førti frimerker. Juleposten bør som kjent sendes før 16. desember, så vi har fortsatt noen dager på oss! Jeg hører på julemusikk og drikker kanel-kaffe mens jeg skriver, og koser meg med tanken på å gjøre venner og kjente glade.

I dag er det jo Luciadagen, forresten. Jeg feirer med safranbolle fra Deli de Luca og enda flere tente lys enn ellers.

Ha en fortsatt fin mandag, det skal jeg!

2 kommentarer:

  1. Dette blir stas! Disneydisney

    SvarSlett
  2. Jeg elsker hyggelig overraskelser, og ihvertfall å kunne gi dem bort til noen som blir så glad som deg <3

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!