Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 17. januar 2012

Superpost

De siste dagene har jeg fått fire fine forsendelser, noen elektroniske og noen fysiske. La oss se på dem!

Jeg vinner aldri noenting, jeg. Er det ikke slik vi alle føler det? Man ser fremmede stikke av med drømmereiser, kaffemaskiner og fruktkurver, og tenker at selv om vinneren sikkert ble kjempeglad, ville nok jeg blitt ENDA gladere. Man deltar i alskens konkurranser i nærbutikken og på nett og på barneskolens basarer, og hører aldri noe. Det må være håpet og spenningen som driver oss; vi vet at sjansen er mikroskopisk, men den er der. Dersom vi deltar, kan vi vinne. Jeg kan faktisk huske å ha vunnet inngangsbilletter til Tusenfryd og gavekort på kinobilletter ved to ulike anledninger, så det er ikke helt sant at jeg aldri vinner, men det er likevel helt uventet når navnet mitt dukker opp etter en trekning. Det gjorde det likevel ved nyttår; søte Åshild bak bloggen The Labyrinthine fisket opp en Synne-lapp fra en blomstrete boks etter at leserne hennes hadde delt sine fineste juleminner. Jeg fikk vite at jeg skulle få en overraskelse i posten, og ble veldig glad, for det er tross alt noe av det beste jeg vet!

I dag lå en tykk konvolutt og ventet tålmodig på at jeg skulle komme hjem fra jobb...


...og oppi den var det fine farger og en helt herlig lukt...


...og det viste seg at jeg hadde fått et morsomt kort med fine ord på, et Lush-stykke med forfriskende sitrusfrukter og populærkulturelt navn og en masse kjærlighet i teposeform. For en fin tirsdagspakke!


Tusen takk, Åshild!

Forleden dag fant jeg også en hentelapp i postkassen, og på postkontoret fikk jeg en stor og flat konvolutt. Inni den lå to magasiner og en brosjyre fra min franske brevvenn Bruno. Det er så fint å kunne holde fransken ved like gjennom å lese det han sender til meg. Dessuten fikk jeg et kunsttrykk (det var da så altfor mye) og et blad fra et appelsintre!


Tusen takk, Bruno!

Nå går vi over på de elektroniske forsendelsene. Disse krever litt mer utbrodert forklaring.

En av de morsomme epostene har emnet "You won this item on eBay". Jeg registrerte meg der for omtrent en uke siden, og dette var min første internett-auksjon. Jeg fant nemlig en flaske parfyme av en type som har gått ut av produksjon, og som jeg har lett etter i årevis. Den heter Mystery, og jeg har sett og spurt etter den over alt både innenlands og utenlands, men uten hell. Inntil det nå dukket opp en uåpnet eske på eBay til fjorten pund. Jeg skaffet meg eBay og PayPal og is i magen, og så la jeg inn det ene budet etter det andre, da det viste seg at jeg ikke var alene om å ønske meg mer av mysteriet. Dager gikk, og prisen økte jevnt, inntil tiden var i ferd med å renne ut på lørdag kveld. Jeg forklarte Jonasflotte at vi ikke kunne forlate leiligheten og gå på fest før auksjonen var over, og satt med fingeren på klikkeknappen når minutter ble til sekunder. Fire sekunder før tiden rant ut, gikk prisen opp med nok et pund. Min konkurrent satt også og fulgte med, og gikk til angrep helt på tampen! Selv om jeg fikk sjokk og panikk og hjerteinfarkt på en gang, klarte jeg å summe meg til å høyne prisen igjen i aller, aller siste øyeblikk. Så var det over, og jeg pustet lettet ut, og parfymen var min. Åh, jeg ser sånn frem til å kjenne den lukten igjen! Jeg har litt dårlig samvittighet på vegne av den andre byderen, og håper hun har mer hell i sin søken etter denne duften, og lover å nyte den på vedkommendes vegne. Prisen endte på i underkant av fem hundre kroner for en ny flaske i stor størrelse, inkludert frakt fra England - rimelig, trass i klikkekrigen. Mystery er på vei til meg! Enda mer pakkepost!

Som om ikke dette var nok, fikk jeg en annen epost samme lørdagskveld med tittelen "Bekreftelse og reiserute". Den betyr at billettene er i boks og at jeg endelig skal tilbake til Irland. Til mitt elskede Irland, hvor jeg tilbragte et år som utvekslingsstudent i 2004/2005, hvor jeg brukte skoleuniform og paraply hver dag og ble en del av en familie. Dette er fjerde gang jeg reiser tilbake etter oppholdet, og det er like hyggelig hver gang, og nå er det flere år siden sist. Snart skal jeg se Den grønne øya og den flotte familien igjen, om så bare for en liten stund. Jonasflotte skal være med, og vi tar noen dager i diggbare Dublin etterpå. Det blir en drøm, og dessuten drar vi om mindre om en måned! Det må bli en liten tur på fire dager, men det blir fire forteffelige dager, det er jeg sikker på. Jeg gleder meg sånn!

Spenning i hverdagen, store smilegrunner og fine ting å se frem til. Så heldig jeg er.

10 kommentarer:

  1. Åå, den lushsåpa lukter så digg, og er veldig god å bruke også :-) tørrer ikke ut hendene som vanlige såper.

    SvarSlett
  2. Eg elskar å få post, verkeleg, fekk telefon frå mine foreldre om at det ligg fine ting som kom i posten og ventar på meg heime, kan ikkje vente til det blir helg og eg kan opne pakkane!

    SvarSlett
  3. ååh. ingenting er som å få ting i posten. gaven fra Åshild så herlig ut! :)

    SvarSlett
  4. Post er kjempe fint og noe av det beste i verden! :) Jeg kjøpte en del julegaver på nett i år, og selvom gavene som kom i posten egentlig ikke var til meg så syns jeg de var veldig spennende likevel :)

    SvarSlett
  5. Så bra at gaven falt i smak! :)

    SvarSlett
  6. Du ER heldig! Eg gler meg på dine vegne, fine Synne :)

    SvarSlett
  7. Fine overraskelser i posten, sånt gir store smil og glede!

    SvarSlett
  8. Jeg smiler og blir kjempeglad på dine vegne når jeg leser dette innlegget, Synne! Så mange fine<3

    SvarSlett
  9. jeg onsker deg kan du nyte en god"Irish stew" med "Guiness". er skjerf til desing tradisjonell inn samlig av silke veldig hyggelig ogsa, til glede for livet. akkurat som "Dubliners" vi elsker ut. jeg har aldri bud pa e bay, det gjorde jeg ikke trygt.men, du gjorde sterk for adrenalin !hvor kan jeg fortelle deg: jeg setter meget hoy kvalitet pa responsen din (siste blog) ... her er for deg og "Jonas" ( bourvil ballade irlandaise you tube).bruno

    SvarSlett
  10. Hege: Høres veldig lovende ut, særlig nå i vintermånedene!

    Johanne: Oooh, for en fin ting å glede seg til! God tur hjem når den tid kommer!

    Veronic Mike: Enig, post stiller i en egen kosekategori!

    Josefine: Haha, jeg ser også på det som en bonus å få andres julegaver i posten!

    Åshild: Så absolutt, fine frøken!

    Frøydis: Takk, søte!

    Maren: Helt klart! Takk for i går!

    Linda Terese: Så hyggelig å høre!

    Bruno: Vi skal definitivt spise god mat og drikke masse Guinness! Adrenalinen pumpet mot slutten av auksjonen, det er sikkert. For en fin sang, takk for den også!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!