Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 12. desember 2011

Hittil i desember

Tenk at vi er halvveis til jul allerede! Første halvdel av min desember har inneholdt blant annet dette:

- Kaffe med kanelstang i og kakeboks innen rekkevidde.


- Blåtime og påfølgende soloppgang over Majorstuen på vei til jobb.


- Vintersport på TV i bakgrunnen hjemme. Det er noe med snø på skjermen, ringlingen av kubjeller, engasjerte tilskuere med flagg på kinnene og de kjente kommentatorstemmene som skaper skikkelig vinterfølelse!


- Frisørbesøk og juleklipp.


- Nytt, hjerteformet lommespeil. Det kostet ti kroner. Små gleder, altså!


- Ny forsendelse fra Frankrike med alskens godsaker og julete lesestoff.


- Juleverksted med mange tekopper og klementiner, tre digre kjeler med grøt, haugevis av snop og fine folk i tillegg til julekort, kartong, klistremerker, frimerker, esker, maling, lim, saks og servietter.


Koselige desemberaktiviteter gjør travle dager veldig fine!

Jeg hilser fra Taran, forresten, som får juleferie i morgen, og som nå er så lei av å lese til eksamen at jeg er ganske lei av å høre at hun er lei av å lese til eksamen... Jeg krysser fingrene for at hennes siste skoleeksamen går bra, og at dere som er i samme situasjon har en god følelse knyttet til deres egen semesteravslutning.

Ha en fin uke, alle sammen! I morgen kan vi spise åtte lussekatter hver!

11 kommentarer:

  1. Jeg liker så godt disse oppsummeringsinnleggene dine <3 Og du er superfin med nyklippen!

    Lykke til, Taran!

    SvarSlett
  2. Å, Synne! Var det deg jeg fikk julekort av idag? Sååå koselig!! :-D Gratulerer med ny klipp!

    SvarSlett
  3. jul <3 jeg er ikke så glad i skisport, men har kost meg med håndball vm!

    SvarSlett
  4. Så mange fine ting og glede seg over kaffe med kanelstang, juleverksted, juleklipp og forsendelser fra France.

    Det er så bra at du nyter disse tingene!

    Fortsatt fin desember

    SvarSlett
  5. Det var mange koselige desemberting. Og du ble kjempesøt på håret! Vi sees på lørdag :)

    SvarSlett
  6. Åhå, du veit å kose deg i desemberdagane, altso, flink! Vart faktisk varm i magen av julestemninge berre eg las gjennom innlegget her.

    Og so fin du vart på håret!

    SvarSlett
  7. - "shine an, fine dank "(samme yddish/norsk!)for din fabelaktig postkort!..spesielt hyggelig ut sant bilder fra Oslo. med sno at du vasker hodet som fodselen av dagen .jeg forvirnet: speilet for oredobber (syn,kort telefon): og tenkte, flott!!.glade for at ,du begynne pa ferien .inspirert "tenenbaum" dekorasjoner.vil vaere pa havet med familien i sor,80km fra fjellet sikkert ingen sno.onsker deg sot uke."Advent" lys ,lyser opp verden til som fortjener det.vil gi de av "Hanoukah" a fortsette denne. mes amitiées bruno.

    SvarSlett
  8. Så fine bilder!! Elsker speilet, og kjenner meg veldig igjen i å finne stor glede i sånne små ting :-)

    Ha en nydelig uke!

    SvarSlett
  9. Ah, desember er ein skikkeleg bra månad. Og no nermar jula seg med stormsteg!

    SvarSlett
  10. Dere er snille, takk for fine tilbakemeldinger. Håper dere også har hatt fine desemberdager så langt!

    Maren: Takk, søte! Kos deg masse hjemme, vi snakkes snart!

    ina: Takk for det - føles alltid bra å få fasongen tilbake. Det kan ganske sikkert stemme, bare hyggelig!

    tinekatrine: Nå går det jo noe for enhver smak, hoho.

    Jacta est alia: Julekosen er jo kanskje den beste kosen! Nyt advent videre, du også!

    koffeine: Vi er jo begge ganske nyfristerte, hihi. Vi sees, ja - jeg gleder meg!

    Regnboge: Så hyggelig å høre! Takk skal du ha!

    Bruno: Så fint at du har fikk kortet! Jeg har ikke fått ferie ennå, men snart. Så morsomt at du skal feire jul ved havet!

    Hege: Takk! Ja, det er mye glede i selv de minste tingene!

    Johanne: Jaa, tenk at det bare er ni dage igjen til julaften!

    SvarSlett
  11. For en koselig desember så langt! Og så fin du ble på håret :-) De beste juleønskene til deg og Taran!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!