Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 8. februar 2012

Te-treffet og min nye forelskelse

I forrige uke inviterte tøffe og trivelige Ina til VIP-kveld på en av mine favorittforretninger, nemlig tebutikken Le Palais des Thés. Hennes venninne Roscoe hadde brygget masse god te og funnet frem fristende tilbehør, så vi smakte oss rundt i butikken. Jeg traff både Maren, som jeg har vært så heldig å få lage radio og drikke te med i årevis allerede, og Josefine, et nytt bekjentskap som kommer fra samme lille sted som meg. Dessuten hilste jeg på stilsikre Rakel, og det var også veldig hyggelig. Gode smaker og godt selskap er oppskriften på en koselig kveld!

Kameraet mitt likte ikke lyssettingen i butikken, så jeg tok ikke så mange bilder (dessuten var jeg opptatt med å drikke te og spise sjokkis, muaha!), men de fargerike omgivelsene og folkene fortjener litt uklar oppmerksomhet.


Langs veggene i butikken står søte skåler, små kanner og annet fint utstyr. I vinduene finnes fine utstillinger, for øyeblikket fulle av hjerter med tanke på Morsdag og Valentinsdag. Roscoe og hennes kollega ga de fremmøtte en liten innføring i de ulike te-typene, og oppfordret oss til å spise og drikke i vei, så vi tok dem på ordet.


Teen drakk vi fra små, runde kopper. De var som glassbobler, og denne er full av grønn glede.


Bak kassen ser man hele det overveldende utvalget av te, og folk smakte og skålte og smilte over alt.



Takk for en fin aften, alle sammen! Ina sin rapport fra kvelden finner du her, forresten, og der er bildene bedre!

Ettersom de besøkende fikk rabatt på alle varer, benyttet jeg anledningen til å kjøpe med meg noe hjem. I tillegg fikk alle en goodie bag med smaksprøver i. Jeg var glad for å ha denne posen i svingende i den ene hånden da jeg gikk.


Esken inneholder noe helt, helt supert. Noe helt, helt meg. Noe jeg vil se og stryke på hele tiden, egentlig.

gif maker at gickr.com

Dette er en pu-erh, en lagret, kinesisk årgangste som er full av spesiell smak og spennende historie. I en boks som er laget av - hold deg fast, kjære venn - kanel. Bark fra kaneltreet, liksom. Boksen er laget av kanel. Av KANEL.


Jeg er glad pu-erh, og jeg er enda mer glad i kanel, og jeg er veldig begeistret for denne boksen.

Snart kommer Jonasflotte på besøk (jeg byr på te, så klart!), og vi skal planlegge helgens Irland-tur.
God onsdagskveld til deg der ute!

9 kommentarer:

  1. Hahaha, jeg hører stemmen din inni hodet som sier "KANEL liksom!"
    Utrolig koselig kveld var det, virkelig! :)

    SvarSlett
  2. Kanel, kanel, kanel! <3

    Det var en veldig koselig kveld, med mye godt å smake på! Håper du har en fin kveld i dag også.

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som tidenes kveld, det. :) Så stas for en te-drikker å få være med på. :)
    God planlegging!

    SvarSlett
  4. Ååå! Kanel! For en fin kveld du har hatt! Skulle ønske jeg bodde i Oslo, Le Palais des Thés er et så utrolig fint sted! Var der i sommer og hadde lyst til å kjøpe med meg alle sortene hjem. Hihi.

    SvarSlett
  5. Ditta høyrest ut som ein strålande og velsmakande dag! Det er i sånne tider eg skull eynskje eg budde i Oslo.

    SvarSlett
  6. Det ser STAS ut! :D Og herlighet, den boksen var jo fantastisk. Rett og slett. :D

    SvarSlett
  7. så koelig te tid! Ja,bekrefter jeg det (palais du thé) er den samme i paris. Han er i samme pplass 4ièm( marais) next door mine oldeforeldre før krigen...har du funnet min te iran? For meg er god spise kanel for epler. Eller et medikament mot kulden. Den (maté) også....jeg var også i denne butiken sist helg, he, he! Forbered godt for turen det;så jeg forbereder mitt reise (youppi)!!! Bruno.

    SvarSlett
  8. Det var en superkoselig kveld! :D

    SvarSlett
  9. Det er så hyggelig at vi er flere om å være glade i te og kanel, hoho.

    Bruno: Ja, det er den samme butikk-kjeden! Enig, epler og kanel smaker kjempegodt sammen!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!