Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 6. juli 2010

Sliten, men blid

Denne uka går jeg med post hver dag. Det er mindre post om sommeren enn ellers i året, men det er likevel stor forskjell på postmengden på hverdager og på lørdager, når jeg vanligvis jobber. I dag har jeg brukt åtte timer på runden. Det er den lengste hittil! Heldigvis har jeg gode sko og god trening (ti år med golf). Dessuten har været vært strålende!

Ikke den kjipeste arbeidsplassen, akkurat...

Grunnen til at runden tok så sykt langt tid akkurat i dag, er at NRK har sendt ut lisens-giroer. De aller fleste har TV og betaler lisens, og jeg har sikkert levert tre tusen giroer i dag. Send gjerne en tanke til postmannen når du finner giroen i postkassen! Det er litt kjedelig å måtte bruke så lang tid på noe en vet at folk ikke nødvendigvis blir glade for å få, men vi er tross alt heldige som bor i et land med en seriøs rikskringkasting verdt å betale for!

Det tar på å gå i åtte timer på asfalt, og det var godt å komme hjem. Leiligheten lukter av nyvasket tøy, og jeg kjøpte pannekaker på veien, så det ble rask og diggbar middag. Dessuten har jeg Sørlandsis (uttales med skarre-R) i fryseren!

I kveld hadde jeg tenkt å se Frustrerte Fruer og nyte et glass vin, som seg hør og bør på en tirsdag, men på grunn av fotball-VM blir det nok en film i stedet. Taran er fortsatt på Rena i forbindelse med sin sommerjobb, så det blir bare meg og TV'en i kveld. Jeg gleder meg til suse-søsteren kommer hjem! Ha en fin tirsdagskveld, alle sammen!

1 kommentar:

  1. Åh gullet! Skryter av kringkastinga og greier! Det liker vi! Jeg er så enig! Den er verdt å betale- og folk tenker ikke på at de også får utallige timer med god radio og godt nettstoff for de penngene også:-) Jeg har frilisens siden jeg jobber i kringkastingen da...heheh! Lucky me! Håper du ikke sliter deg ut i sommer, vennen. Send meg gjerne en melding om du er på Porsgrunnskanten i sommer- jeg er gjerne med på ei pils eller to jeg:-) Klem Kristin

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!