Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

torsdag 11. mars 2010

Ut i skogen, ut på gata

At det er grått og vått ute har ingenting å si, for her inne har jeg kaffe og sjokoladekjeks, hoho.

Jeg har vært på jobb i dag, og torsdagsjobbing er alltid spennende. Ikke bare er det alltid mye post på torsdager, men det er vanligvis mye reklame i tillegg, og på toppen av alt skal lokalavisen distribueres til samtlige husstander. Det blir mye å drasse på, men jeg lærer masse. I dag har jeg endelig fått lønn, etter å ha vært i opplæring i snart tre måneder. På grunn av en teknisk feil har jeg ikke fått noenting utbetalt før nå, og det har virket inn på hverdagen de siste ukene... Nå er pengene på plass, og jeg har kjøpt øl. Det er nemlig tid for den semesterlige hytteturen med Radio Nova. Mellom førti og femti radioentusiaster drar ut i Nordmarka og invaderer Tannlegehytta, et monster av en hytte med slike luksus-fasiliteter som oppvaskmaskin, kaffetrakter og badstu. Det er kanskje ikke nødvendig å si det, men jeg gleder meg.

Først står riktignok torsdagspils på planen. Torsdagspils er et kjent fenomen blant byens journaliststudenter. Jeg tar turen til Waldemars på St. Hanshaugen hver torsdag kveld, og det har jeg gjort i snart tre år. Billig øl, variert musikk og ikke minst godt selskap gjør dette til en tradisjon verdt å ta vare på. Det er fint å møte studiekamerater og kolleger i en annen og sosial sammenheng, og vi har alltid mye å snakke om.

I går tilbragte jeg store deler av dagen ute i sola med radio-opptaker og gode venner. "Mitt" radioprogram Sorgenfri har sending på søndager, og ettersom store deler av redaksjonen kommer til å være i Nordmarka på søndag, bestemte vi oss for å preprodusere ukens sending. Vi har temasending om gatekultur denne uken, så vi tok turen ut og spilte inn hele sendingen på gata. Vi kjøpte kaffe og boller og gikk en søndagstur, og hvis du vil være med, kan du høre på oss klokka tre på søndag. Slik radio er både veldig morsom å lage og hyggelig å høre på!

Jeg håper Taran får en fin kveld på Snøball - hun er så fin i kjolen, atte - og tar tidlig helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!