Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

søndag 14. august 2011

By og land

Denne helga burde jeg egentlig vært på fisketur med familie og slekt. Det er en årlig tradisjon og et av sommerens høydepunkter at Suse-familien sammen med tanter, onkler, søskenbarn og tremenninger tilbringer en helg på Finnskogen. Vi sover i telt og padler kano, fisker og fjaser, bader og plukker bær. Når man er tjue, tredve stykker som sitter rundt bålet og spiser fersk fisk som er tilberedt på stormkjøkken, og noen forteller røverhistorier mens kveldståken kommer sigende inn over vannet, da er det godt å leve. I år ble det lørdagsjobbing på meg, så jeg måtte stå over, men jeg hilser fra Taran som forteller at stemningen er god! Her er rapporten hennes fra fjoråret!

Jeg har satt stor pris på helg etter den første uken i ny jobb. Det er mye å sette seg inn i! På torsdag var jeg dessuten på Øyafestivalen og så Kaizers Orchestra, og det er alltid en emosjonell påkjenning for meg, hoho. Med andre ord var det godt å kunne slappe av når fredagen kom. Jeg sendte tanker og tekstmeldinger til mine kjære på landet, og brukte fredagskvelden i byen på å bake og se Poirot på TV. Optimal avkobling!

I går ble det riktignok en liten skogstur på meg likevel. Kjæresten min spiller i band, og bandet var blitt bedt om å opptre på en hagefest på Høland. Jeg rakk akkurat å dusje, spise og stase meg opp litt etter jobb, og så hoppet jeg inn i band-bilen, og vi kjørte til en stor hage med partytelt, griller og glade festdeltakere. Publikum hoppet og hoiet og skapte liv, og selv om det ble ganske kaldt og sent i natt, så er jeg skikkelig glad for at jeg ble med.


I dag sov vi lenge, Jonasflotte og jeg, og spiste stor frokost med bakst til dessert. Alltid en fin start på dagen! Deretter fant vi ut at vi ville være litt kreative. Piksel-perling er kanskje den supreste søndagsaktiviteten, hihi.


I kveld skal jeg møte venninner og spise by-mat i form av suhsi, og så blir det barndomsminner i form av denne.


Håper dere har hatt fine helger, alle sammen! Nyt søndagskvelden, dere også!

10 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har hatt nok en flott helg, og det blir jeg glad for å se. Og Dumbosøndag er en finfin søndag! <3

    SvarSlett
  2. Åhurra! Perling, no fekk eg barndoms-flashback. Så mange gode minner :)

    SvarSlett
  3. For en herlig helg! Jeg var forresten også på Øya på torsdag. Kos deg med Dumbo - høres koselig ut:)

    SvarSlett
  4. hahaha, så koselig og nerdete perling :-D

    SvarSlett
  5. Jada snuppa, - det ble en fin helg!
    Finans NM gikk inn i historien som en av tidenes beste, og jeg spilte meg til Nordisk Finale i Cognac i oktober! :)

    SvarSlett
  6. Hva heter bandet til kjæresten din? :)

    SvarSlett
  7. Perler og Disney slår aldri feil!

    Ruskefrøken: Håper du hadde det gøy på festival, du også!

    Anonym (som jeg mistenker er Mor): Gratulerer!

    julesengel: Haha, ja, det stemmer!

    SvarSlett
  8. Så fint dere perlet Luigi og spørsmålstegnet!! Gode minner fra Super Mario Bros :)

    Hilsen Hannah

    SvarSlett
  9. Disney søndag er aldri en dårlig søndag :) Jeg vurderer en Disney mandag. Morsomt at dere perler, haha, barndomsminner :)

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!