Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

mandag 23. mai 2011

Ekstra fint i eksamenstiden

Også når hverdagen består nesten utelukkende av eksamenslesning, er det mange hverdagsgleder å hygge seg med!


- Den beste biten i Twistboksen.


- Strømper i sterke farger på grå dager (og ingen strømper på solskinnsdager).


- Nødvendige kaffekopper og store kakebiter på kafé.


- Gode gratismagasiner man kan plukke opp i pausene.


- Blomster som holder en med selskap ved frokostbordet.


- Lys og biter av blå himmel som lokker gjennom gluggene i auditoriet.


- Å iføre seg grønt forkle og bake noe godt, her representert ved banankake.


- Morsomme klistremerker på sære steder, for eksempel en bursdagshilsen på en betongvegg.


- Å stikke innom Søstrene Grene, som fører fransk syltetøy og tysk sjokolade, på vei hjem fra universitetet.

Husk at det er viktigere å ha det bra enn å gjøre det bra, og at det er lettere å gjøre det bra om man har det bra!

12 kommentarer:

  1. Å, et flott og veldig passende innlegg for denne tida. :) Helt enig i siste setning, du er flott som minner oss på det!

    SvarSlett
  2. Jaaa, det er den beste biten i twistposen! Og du, hvor sitter det klistremerket? Jeg har sett det jeg også, og nå blir jeg litt sprø fordi jeg ikke klarer å plassere det, hihi.

    Du er flink!

    SvarSlett
  3. DU er bra! Håper du gjør det bra og har det bra.

    SvarSlett
  4. Du har en veldig klok instilling, Synne-fine! Jeg går for å gjøre det sånn ok, så kan jeg heller gjøre det skikkelig bra et annet semester. Og banankake er virkelig en av de beste kakene. :)

    SvarSlett
  5. Så bra at du har noe å glede deg over! Kake og kaffe må man ha (så veldig godt ut:-)). Banankake er forresten helt supert- noe av det beste jeg vet:-D

    SvarSlett
  6. Flott sitat på slutten av innlegget. Det skal jeg huske på videre :) (Men den beste biten i twistposen er jo kokos).

    SvarSlett
  7. "Husk at det er viktigere å ha det bra enn å gjøre det bra, og at det er lettere å gjøre det bra om man har det bra!"

    Så fint så fint så fint! Denne skrev jeg nå nettopp inn i notatboken min (den som er reservert til bare fine ord) <3

    SvarSlett
  8. Tror jeg må la meg inspirere litt av dette innlegget, Synne. Du er så flink til å se de små gledene i det meste, til en hver tid. Tror kanskje jeg selv må begynne å være litt mer oppmerksom på slike finheter i dagene som kommer:)

    SvarSlett
  9. Så fint at dere liker små gleder og Synne-filosofi, hihi!

    Ane: Takk, så hyggelig!

    Maren: Klistremerket sitter på veggen ved minibanken rett ved inngangen til Chateau Neuf! Tror du var med da jeg oppdaget det, i forbindelse med Kjetil-kvelden!

    tinereiser: Og DU! Håper du har det fint, du også. Jeg gleder meg sånn til å se deg igjen i sommer!

    Koffeine: Det høres fornuftig ut, synes nå jeg! Flotte, flinke Inemin!

    Jacta est alia: Banankake er og blir en favoritt, og kaffe gjør alt så meget enklere...

    Mari: Takk! Gjør det! (Kokos, du liksom.)

    Kristin: Oi, så hyggelig! En ære å havne i finboken!

    Linda Terese: Så veldig koselig å lese, Linda! Du er selv flink til å fokusere på de små tingene!

    SvarSlett
  10. Jeg likte veldig godt det mottoet! :) Bestemoren til ei på skolen min hadde sagt "Enten så går det bra, ellers så går det over!" Var ganske så vittig det også :)

    Muntlig eksamen på torsdag! I dag har jeg sittet i parken med to fine jenter og snakketsnakketsnakket om pensumet på fransk, og etterpå dro vi på kafé for te og kake! :)

    SvarSlett
  11. Josefine: Haha, det er også en god måte å tenke på! Parkpugging og kafébesøk høres ut som fine eksamensforberedelser. Lykke til i morgen!

    SvarSlett
  12. Heeerlige strømpebukser! :D

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!