Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 18. mai 2010

17 stikkord

Hurra for 17. mai! Håper dere hadde det fint!
Min nasjonaldagsfeiring besto av følgende:

- Frokost (laks, potetsalat, juice, kaffe og ikke minst sprudlevin)

- Pynt (kjole, rosett på brystet og rød, hvit og blå sløyfe i håret)

- NRK-sendinger (skal stå på i bakgrunnen mens man pynter seg, det hører med)

- Flagg (både i vinduet og i hånden)

- Oppholdsvær (jeg hadde paraplyen parat, men brukte den aldri)

- T-bane (kanskje den fulleste banen i manns minne, men når alle har pyntet seg og smiler, går det ganske greit)

- Radio (mitt favorittprogram Radioresepsjonen hadde sin siste sending på mandag, og fansen var invitert til å møte opp til felles lytting og fotografering utenfor den faktiske radioresepsjonen hos NRK på Marienlyst. Vi var ca 70 entusiaster som hørte på sendingen mellom 10 og 12; det var satt frem høyttalere, stoler og kaffe til oss. Etterhvert kom mange flere til, så da Resepsjonistene kom ut etter sending, var det nesten tusen fans som ble med på fellesbildet. Et radio-eventyr uten like, som har vart i fire år og vært en del av hverdagen min i tre, fikk en verdig og vemodig avslutning)

- Sol (etterhvert slo skylaget sprekker, og jeg begynte å savne solbrillene mine)

- Konsert (kjæresten min spilte med juss-orkesteret på universitetsplassen...)

- Kanon (...og med seg hadde de fire svensker med en kanon som de fyrte av til alle barnlige sjelers store glede og alle voksne ørers store sorg)

- Øl (jeg tok en pils med Jonas og vennene hans etter konserten)

- Kake (det ble servert flere sorter kake, som seg hør og bør på en slik festdag)

- Is (kroneis med jordbær for skikkelig nasjonaldagsfølelse)

- Lunsj (fransk (!) pannekake med kremost, paprika, tomat og salat)

- Trengsel (i Oslo sentrum er det virkelig ekstremt folksomt på17. mai, men det er litt av sjarmen)

- Ballong (jeg overrasket Jonas med en heliumsballong formet som et sjørøverskip - han sa at han ønsket seg en ballong, men han ble nok litt overrasket, og gikk rundt med den resten av dagen)

- Middag (stor, sen, supergod middag på indisk (!) restaurant med ni andre fine folk)

Det er nok ikke nødvendig å si det, men jeg storkoste meg.
Gratulerer med dagen som var, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alltid koselig med kommentarer!