Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

onsdag 22. juni 2011

Kledelige kurver

Former er flott! Det er det heldigvis enkelte såkalte dameblader som har forstått. Nå i ferien kan jeg sitte og bla i gamle nummer av Cosmopolitan (UK edition, så klart), og fant en bildeserie fra før jul som jeg helt hadde glemt.

Jeg er ikke spesielt opptatt av trender, men jeg er glad i klær og tilbehør. Det passer meg bra at motebransjen de siste årene har latt seg inspirere av fortiden og feiret det feminine, ettersom jeg nesten bare bruker skjørt og kjoler. Dessuten blir jeg glad hver gang jeg ser fine bilder av damer som ikke er likbleke og syltynne, men sunne. Som her!

Ikke alle fotografiene var tilgjengelige digitalt på en måte som kunne vises frem hos meg, men her er tre stykker:


Restene av bildene kan sees i et flashgalleri hos Runway Revolution, og de er ordentlig inspirerende.

Den vakre modellen i størrelse 44 heter Valeriya Ostapenko, stylisten Shelly Vella og fotografen Fiorenzo Borghi.

Ja til fine klær på ordentlige jenter!

9 kommentarer:

  1. Synes det er veldig bra at flere og flere motemagasiner viser modeller i flere fasonger. Det hadde vært enda bedre om det var litt mer selvsagt - sånn at man ikke trengte å ha tema: "Delicious curves" - men at jenter med litt mer kurver var representert uten at det var noe spesielt. Men, et steg av gangen :)

    SvarSlett
  2. Wow! Hun var rett og slett lekker, hehe. Så herlig å se slike bilder med ordentlige damer - selv om hun selvfølgelig er modellvakker og enda litt. Inspirerende!

    SvarSlett
  3. Enig, det er ordentlige jenter som er best. Jeg håper også resten av verden kan skjønne det en dag.

    SvarSlett
  4. Fine bilder:-D. Synes det er veldig bra med disse frodige modellene. I serien Mad men så har man jo Christina Hendricks. Hun er også superlekker og med frodige former.:-)

    SvarSlett
  5. Men... man må huske på at "syltynne og bleke jenter" også er "ordentlige jenter". Man kan være tynn og uten så mye former, men uten å kunne noe for det selv. Selv om man ser, som mange ville formulert det, "for tynn ut", betyr ikke det at man er syk/underernært. Mange jenter/kvinner i dagens samfunn føler (med rette) at det er for stort fokus på at man skal se tynn og modellaktig ut, og føler seg kanskje småstygg i sammenligning. Men jeg, som ganske tynn (men frisk jente!) føler noen ganger at det blir helt motsatt; fokuset blir for stort på at man absolutt IKKE må se for tynn ut og at bare de med former kan være fornøyde med seg selv og kalle seg normal. For hvilke gutter/menn vil egentlig ha en spinkel jente uten store hofter og pupper som kjæreste?

    Presset og fokuset fra motebladene om at alle modeller må være tynne, må endres. Men med måte, for vi tynne jenter har også rett til kunne føle oss fine og attraktive :)

    SvarSlett
  6. Kjempefine bilder og klær. Liker, liker. Synes det er synd at det må stå "Delicious curves", da. Gleder meg til det ikke trenger å stå denslags. :)
    Og jeg er enig i mye av det Mari skriver. Vi er ordentlige jenter, alle sammen, uansett størrelse.
    Vi må slutte å sette merkelapp på hva som er pent/stygt og normalt/ikke normalt. :)
    Fint innlegg fra en fin blogg. :)

    SvarSlett
  7. mari skrev det jeg tenkte så veldig bra. tynne jenter er da ordentlige de også :) ikke alle som er veldig tynne er syke, det virker som om en del glemmer det. jeg kjenner ei som egentlig bare er skinn og bein fordi hun legger ikke på seg uansett hva og hvor mye hun spiser. og hun blir mobbet fordi hun ser tynn ut, og folk bare antar at hun har spiseforstyrrelse. og sånn virker det som om veldig mange tenker om motebransjen også, at alle modeller har spiseforstyrrelser eller noe. (er btw ikke ment som kritikk til deg eller innlegget, bare mer sånn tankedeling! så lenge man er frisk og sunn, hurra for kvinner i alle fasonger og størrelser!)

    SvarSlett
  8. Hurra for fremskritt og naturlighet!

    Koffeine og Trille: Absolutt, la oss håpe at man etterhvert ikke trenger å markere slikt, men at det blir en selvsagt del av motebransjen!

    Jacta est alia: Ja, I Mad Men er det mye inspirasjon å hente på flere måter - kanskje med unntak av alkoholinntaket, haha!

    Mari og tinekatrine: Jeg er veldig enig, og de jentene jeg sikter til er selvfølgelig modeller som har gitt etter for presset og som slanker seg syltynne. Jeg har selv skyhøy forbrenning, og får ofte høre at jeg gir beinete klemmer og at jeg bør legge på meg. Jeg spiser akkurat det jeg vil, men har alltid vært slank. Vi har alle ulikt utgangspunkt, og det viktige er at flere forstår at så lenge man er sunn, betyr det ikke noe hvilken størrelse man bruker!

    SvarSlett
  9. E den modellen verkeleg str. 44? Fint!

    Og sunne jenter til folket (både tynne og runde)!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!